Dzięki płynności językowej i ciężkiej pracy mogliśmy odwiedzić naszych przyjaciół z Estonii. Cała mobilność była niesamowitym przeżyciem! Poznaliśmy codzienne nawyki ludzi z innych kultur, zapoznaliśmy się z ich tradycyjnym jedzeniem, a także metodami nauczania.

IMG 20220523 WA0014

Oto jak minął nam ostatni tydzień:

22 maja 2022 r.
Mimo pobudki w środku nocy, pełni uśmiechu stawiliśmy się na Gdańskim lotnisku. O godzinie 5:40 nasz pierwszy samolot oderwał się od ziemi, a przygoda właśnie oficjalnie się rozpoczęła. Mimo dwóch lotów samolotem i kilkugodzinnej podróży pociągiem, około godziny 21 zostaliśmy ciepło przywitani w miejscu docelowym - Narwie.

23 maja 2022 r.
Nasz pierwszy dzień rozpoczęliśmy od integracji. Towarzyszyło nam przy tym pełno śmiechu i muzyki. Po szkolnym lunchu udaliśmy się na plac Świętego Piotra, gdzie przywitał nas przewodnik i zapoznał z kilkusetletnią historią Narwy. Po całym dniu wrażeń spaliśmy jak susły!

24 maja 2022 r.                                                                                                                                                                                                                                               We wtorek poznawaliśmy naturę Estonii. Udaliśmy się do Alutagse National Park Visitor Center, gdzie zostaliśmy ugoszczeni pyszną herbatą. Obejrzeliśmy również animację opowiadającą o gospodarzach okolicznych lasów i wsłuchując się w śpiew ptaków, spędzaliśmy czas nad ciepłym jeziorem. Po południu pojechaliśmy do Kotka Matkarada podziwiać bagienną roślinność, a dzień zwieńczyliśmy wspólnym ogniskiem i jedzeniem pianek.

25 maja 2022 r.

Z samego rana stawiliśmy się na szkolnej auli, gdzie czekał nas słodki poczęstunek. Dzisiejszy dzień poświęciliśmy na tworzenie e-booków o grzybach i poszerzaniu znajomości. Po lunchu udaliśmy się do ERASMUS+ Center w Narwie, gdzie spędziliśmy miło czas, grając w planszówki i jedząc estońskie przysmaki.

26 maja 2022 r.

Chłód i opady deszczu nie powstrzymały nas od dalszego zwiedzania i pochłaniania nowych informacji. Wybraliśmy się do Sillamae, gdzie pod okiem przewodnika odwiedziliśmy plażę i wysłuchaliśmy prelekcji o morzu Bałtyckim. Udało nam się zobaczyć również dwa muzea- pierwsze to dawne miejsce spotkań politycznych z Leninem, a w drugim  podziwialiśmy różnorodne kamienie pochodzące z wybrzeża naszego Bałtyku. Wieczorem zwiedzaliśmy Zamek w Narwie i podziwialiśmy naturę.

27 maja 2022 r.

Gdy udaliśmy się na szkolną aulę, czekała nas miła niespodzianka- impreza pożegnalna. Przedstawiliśmy e-booki, a następnie przy gromkich brawach odebraliśmy certyfikaty i słodkie upominki. Po południu część grupy udała się do Parku wodnego w Narvie-Josseu, a część na próbę orkiestry symfonicznej.